پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 6:16:39 PM

دفتر واردات گمرک دو بخشنامه متعارض در مورد ترخیص کالای غیر تجاری از محل بند یک ماده۳۸ آیین نامه مقررات صادرات و واردات صادر کرده است.
۲ بخشنامه متعارض گمرک درباره ترخیص کالا از محل " ماده۳۸ مقررات صادرات و واردات"

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، اخیرا موضوع بخشنامه دفتر واردات گمرک ایران در خصوص استفاد از بند یک ماده ۳۸ آیین نامه قانون مقررات صادرات و واردات با شبهات و ابهامات جدی در حوزه هایی مثل پولشویی و دور زدن ضوابط بازگشت ارز از مجاری قانونی، تامین ارز از بازار آزاد و تقویت رقبای ریال و ... مواجه شده است.


بخشنامه سال ۹۸ گمرک: از ترخیص کالا به صورت مکرر از محل ماده بند یک ماده ۳۸ مقررات صادرات و واردات

در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ علی وکیلی مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران با اشاره به استعلام صورت گرفته از دفتر مقررات صادرات و واردات درخصوص شرایط اجرای بند یک ماده ۳۸ آیین نامه مورد اشاره تاکید کرده بود:" گمرکات اجرایی توجه داشته باشند از ظرفیت ماده ۶۰ آیین نامه اجرایی قانون امور اجرایی قانون امور گمرکی برای تفکیک قبض انبار کالای تجاری و تبدیل این کالا به کالای غیر تجاری و اظهار طی اظهارنامه‌های متعدد جهت استفاده از ظرفیت ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات استفاده نگردد.

همچنین توجه لازم به این موضوع معمول گردد که یک قلم کالا بصورت مکرر و بارت شیپمنت توسط صاحب کالای واحد وارد و از محل ماده ۳۸ آئین نامه اجرائی قانون موصوف ترخیص نگردد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین